dinsdag 16 juni 2009

ballen met de jongens... Cactus V4 review

Pat in full flightDoor: Bram Jonker
Prachtige avond, het was lang licht. Ideaal om eens een praktijktest te doen met de nieuwe cactustriggers V4. Tot mijn schrik las ik nogal wat negatieve ervaringen met deze triggers, nadat ik ze aangeschaft had. Reden genoeg om die van mij eens aan een praktijktest te onderwerpen.
Gewapend met drie statieven, twee lumopro flitsers en een nikon sb800 naar het basketbal veldje getogen. Pat en Randy waren aan het ballen en wilden wel medewerking verlenen. De flitsers worden rechtstreeks op de cactusontvangers geplaats, dus zonder kabeltjes. In de ontvanger zit 1/4 schroefdraad zodat je ze rechtstreeks op het statief kunt schroeven. Aangezien ik bare bulb wilde schieten, was dat geen probleem. Voor gebruik met een parapluhouder (swivel) zou ik er een verloopstuk bij gebruikt moeten hebben. Snel de licht opstelling bepaald, driepunts belichting, hoofdlicht, met twee effectlichten om de zijkanten goed uit te lichten. Om het nog aanwezige avondlicht zoveel mogelijk te blokken gewerk met een korte sluitertijd (1/200 en 1/250). De cactus triggers deden het prima! Geen enkele misser.  Alle flitsers reageerden op het juist moment, zonder hapering. Deze praktijktest is geslaagd.
Pat in full flight

4 opmerkingen:

  1. Wat zijn de slechte ervaringen die je er mee hebt? Ik heb ook een storbist set met 2x 580exII en 1x 430EXII en Canon 5D Mark II

    Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog geen slechte ervaringen met de cactustriggers V4. Ze werken altijd, reageren zoals ik het wil. Zeer tevreden over dit product. Groot voordeel tov de triggers die ik hiervoorgebruikte is dat de flitser rechtstreeks op de ontvanger aangeloten is en er geen kwetsbere verbinding met behulp van kabletjes is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze nog niet lang, maar geen missers tot nu toe.

    Lekker goedkoop en functioneel...

    BeantwoordenVerwijderen