zondag 2 mei 2010

let the sun shine!

door Bram Jonker.
Regen, grijs, te koud, na een paar mooie dagen was het op 1 mei nat en druilerig. Op weg naar een fotoshootje met styliste Natachia, besloot ik al dat ik zelf de zon wel mee zou nemen! Sanne werd 16 en mocht een fotoshoot doen. Locatie was het huis van Natachia. Genoeg daglicht maar ik wilde meer.
Sanne stond in een t-shirt en een lichte broek en ik keek naar de beregende ramen.... Dat kon zo niet, daar moest wat extra flitspower bij. Let the sun shine!. Set up gemaakt met een DIY beautydish aan een DIY boom-arm als hoofdlicht. Een bare bulb SB-800 als zon op het haar en voor het tegenlicht effect en een bare bulb sb-800 links van mij als fill.
mooi zomers effect, binnen en op een druilerige dag.


Nog een plaatje set up


Sanne wilde ook graag nog met haar grijze vest op de foto. De buitentemperatuur rechtvaardigde dat vest zeker. De zomerse sfeer van de eerste foto zou daar zeker niet bij staan. We besloten dat dit een wat winterse uitstraling mocht hebben. Sanne ging mee naar buiten en ik maakte snel een opstelling met 2 speedlights. De koudere sfeer snel gecreƫerd door colorshifting toe te passen, hoofdlicht en effectlicht voorzien van een kleurfilter. De witbalans aangepast en er ontstond een mooi winters kleuren palet.
Hier een foto van de set up
 
Met de blote voeten op een krant, tegen de koude natte grond, met dit eindresultaat


Zelfde meisje, zelfde tijd, ander licht, andere sfeer. Van zomer naar winter in 10 minuten!
Misschien leuk om er nog een sfeertje tegen aan te gooien? Nu we toch bezig waren... Een mespuntje herfst leek me ook wel wat. Ook hier de set up met twee speedlights, zonder modificatie, alleen een warm kleurfilter op het effectlicht voor een subtiele warme glans op het haar. Hoofdlicht een sb-800 van boven af. Aanwezig licht aangevuld met flits en de het sfeertje was gezet!
en het uiteindelijke plaatje: leuk om weer eens subtiel met kleurfilters te werken voor sfeerplaatjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten